Arnd Thomas gaat Dow joint venture in Koeweit leiden

BENELUX, Terneuzen - juni 17, 2016

Arnd Thomas, vice-president operations voor Dow Benelux, wordt met ingang van 1 september vice-president operations voor EQUATE Petrochemical company in Koeweit. EQUATE Petrochemical Company is een joint venture tussen Kuwait’s Petrochemical Industries Company (PIC) en The Dow Chemical Company.

Thomas was sinds 2013 verantwoordelijk voor de Benelux operations en het gezicht van Dow Terneuzen. Naast deze rol vervult hij diverse additionele functies zoals vice voorzitter van de Raad van Bestuur van Dow Benelux B.V., voorzitter van de BZW, de VNO-werkgeversorganisatie voor Zeeland en Brabant en voorzitter van het Dow Pensioenfonds.

Thomas zal worden opgevolgd door Neldes Hovestad. Hovestad kwam na zijn chemiestudie in Utrecht in 1999 in dienst bij Dow. Hij is momenteel verantwoordelijk voor de Dow-sites in Bomlitz en Bitterfeld, Duitsland. Daarvoor was hij onder meer ook verantwoordelijk voor de site in Boehlen, Duitsland en van 2009 tot 2011 voor Dow Tessenderlo in België.

For Editorial Information:

Public Affairs Benelux